ارسال مقاله برای مجله
Uploading…
Error! . Try again!
آپلود ارسال
دومین همایش ملی معناشناسی شناختی برگزار شد
تاریخ انتشار: 1399/10/02

دومین همایش ملی معناشناسی شناختی به همت انجمن زبان‌شناسی ایران و همکاری پژوهشکدۀ زبان‌شناسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سه‌شنبه دوم دی 1399 از ساعت 9 تا 15 به شکل مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن زبان‌شناسی ایران، این همایش با خیرمقدم دکتر شهین نعمت‌زاده، رئیس محترم انجمن زبان‌شناسی ایران، آغاز شد. در ادامه دکتر بلقیس روشن، دبیر عملی همایش، به ارائه توضیحاتی درباره همایش پرداخت. به گفته ایشان در این همایش 8 مقاله برای ارائه به شکل سخنرانی و 4 مقاله به شکل پوستر برگزیده شد. ایشان یکی از ویژگی‌های این همایش را حضور سخنرانانی از رشته‌هایی غیر از زبان‌شناسی برشمرد.

همایش با سخنرانی دکتر احمد پاکتچی، رئیس پژوهشکده دانش‌نامه‌نگاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی آغاز شد. عنوان سخنرانی ایشان «نگاهی فرهنگی - شناختی به مفهوم‌سازی عدد دو» بود.

دیگر سخنرانی‌ها در سه نشست برگزار شد. دکتر شهین نعمت‌زاده، دکتر فائقه شاه‌حسینی و دکتر گلرخ سعیدنیا رؤسای نشست‌های این همایش بودند. در این همایش به نویسندگانی که ارائه پوستر داشتند فرصت داده شد تا دربارۀ مقاله خود توضیحاتی ارائه دهند. دکتر بهار پورشاهیان، محمدرضا دهقان‌زاده و فرزانه موسوی پوسترهای خود را در این همایش ارائه کردند.

دیگر سخنرانان این همایش عبارت بودند از: دکتر مصطفی عاصی، دکتر آزیتا افراشی، سیما کیایی، نسا میهن‌پرست، دکتر مسعود دهقان، علی عبداللهی نژاد، دکتر فائقه شاه‌حسینی، حمید آقایی و المیرا اسماعیل پور.

مریم محمدی دبیر اجرایی این همایش بود. از ویژگی‌های این همایش حضور همزمان بیش از 130 شرکت‌کننده از نقاط مختلف ایران در جلسه بود. گفتنی است چکیده مقالات در وبگاه انجمن زبان‌شناسی ایران بارگذاری شده است و متن کامل مقالات نیز به‌زودی در نشر نویسه پارسی منتشر خواهد شد.