ارسال مقاله برای مجله
Uploading…
Error! . Try again!
آپلود ارسال
برگزاری مراسم بزرگداشت استاد دکتر ویدا شقاقی
تاریخ انتشار: 1398/03/21

مراسم بزرگداشت و رونمایی از جشن‌نامه استاد دکتر ویدا شقاقی، با حضور جمع کثیری از همکاران، دانشجویان دیروز و امروز و دوستان استاد دوشنبه نوزده خرداد در سالن عضدی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

در این مراسم که به همت گروه زبان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی، نشر نویسه پارسی و انجمن زبان‌شناسی ایران برگزار شد، جمعی از همکاران و دانشجویان استاد ازجمله دکتر منشی‌زاده،  مدیر گروه زبان‌شناسی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی؛ دکتر ایران‌زاده، رئیس دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی؛ دکتر روشن، رئیس انجمن زبان‌شناسی ایران؛ دکتر مدرسی، عضو هئیت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛ دکتر عاصی، رئیس پژوهشکده زبان‌شناسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛ دکتر صفوی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی؛ فاطمه صناعتی، نماینده دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی؛ دکتر مدرس خیابانی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد و دکتر قطره، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا به بیان خاطراتی از سال‌ها تلاش علمی ایشان پرداختند.

در این مراسم همچنین کلیپی که به همت نشر نویسه تهیه شده بود در دو بخش پخش شد. در این کلیپ برخی از شاگردان گذشته استاد  که امکان حضور در جلسه نداشتند صحبت کردند. همچنین مصاحبه‌ای از استاد دکتر ویدا شقاقی درباره چهار دهه فعالیت علمی ایشان پخش  و در ادامه از جشن‌نامه استاد با حضور نویسندگان مقالات رونمایی شد.

در پایان نیز هدایایی از سوی همکاران، دانشجویان و دوستداران استاد به ایشان اهدا شد. حضور پرشمار دانشجویان دیروز و امروز استاد دکتر ویدا شقاقی که از نقاط مختلف کشور برای حضور در جلسه و نکوداشت سال‌ها تلاش علمی ایشان خود را به جلسه رسانده‌ بودند از ویژگی‌های جلسه دیروز بود.